پشتیبانی سایت

پاسخگوی شما عزیزان هستیم

سلام دوست عزیز!

چطور میتونم کمکت کنم؟

تخفیف ها رو از دست نده!

با کلیک بر روی "Allow" از تخفیف ها ی شگفت انگیز دست ساز کالا مطلع شو.

قیمت و خرید انواع چاقوی زنجان | راهنمای خرید

1402/09/08 - 1,659
قیمت و خرید انواع چاقوی زنجان | راهنمای خرید

تاریخچه چاقوی زنجان

صنعت چاقوسازی یکی از هزاران صنایع دستی کشور پهناور ایران است که طبق شواهد به دست آمده، قدمت آن را 18 قرن قبل از میلاد می دانند. استان زنجان از زمان هخامنشیان یکی از مراکز ساخت سلاح برای سربازان حکومت بوده است. چاقوی زنجان که به صورت دست ساز در این استان ساخته می شود یکی از صنایع دستی معروف زنجان می باشد که شهرت جهانی دارد. شناخته شدن این صنعت با نام استان زنجان دلایل متعددی دارد: وجود معادن آهن، مس و فلزات دیگر، موقعیت جغرافیایی و نقش مهم استان زنجان در جنگهای قبل و بعداز اسلام، قرار داشتن بر سر تمدن های شرق و غرب و نزدیکی به فلات مرکزی ایران از عوامل مهم پیدایش صنعت چاقوسازی در زنجان می باشد. تاریخ دقیق شروع به کار این صنعت در استان مشخص نیست، اما طبق قدیمی ترین چاقوی به دست آمده از مردنمکی، قدمت چاقوی وی را به هجده قرن قبل از میلاد نسبت داده اند. چاقوی کشف شده به طول 11سانتی متر و دسته ای از شاخ بز رویت شده است. دسته به کمک دومیخ به تیغه متصل شده، غلاف جنسی چرمی داشته که بایک بند به لباس وی متصل بوده است. چاقوی مزبور را میتوان به عنوان اولین و قدیمی‌ترین سند موثق به دست آمده در خصوص صنعت چاقوسازی زنجان نام برد.

چاقوی زنجان سابقه‌ ای کهن در صنعت چاقوسازی دارد. این صنعت، که ریشه در تاریخ و فرهنگ غنی زنجان دارد، نه تنها یک هنر بلکه بخشی از هویت فرهنگی این خطه به شمار می‌ رود. چاقوهای زنجان، شهرت جهانی خود را از کیفیت فوق العاده مواد به کار رفته، زیبایی و دوام این محصولات دارند. چاقوی زنجان با استفاده از بهترین مواد اولیه و با دقت و مهارت اساتید ماهر این صنعت ساخته می‌ شود. هر چاقو علاوه بر ماهیت ابزار کاربردی، حکایت از هنر، فرهنگ و تاریخ استان زنجان دارد. از گذشته های بسیار دور، چاقوسازان زنجان با سرافرازی و تعهد به این هنر، میراثی را به یادگار گذاشته‌ اند، که نه تنها در ایران بلکه در گوشه گوشه ی این کره ی خاکی مورد تحسین قرار گرفته است. امروزه، چاقوی زنجان نه تنها یک ابزار کاربردی بلکه سمبلی از هنر و تاریخ است که در هر خانه‌ ای به عنوان یک گنجینه ای نفیس نگهداری می‌ شود. فروشگاه اینترنتی دست ساز کالا همواره در تلاش است تا با کیفیت ترین چاقوهای زنجان را با قیمت مناسب به تمام هنردوستان این مرزوبوم تقدیم نماید.

 

قیمت انواع چاقوی زنجان

قیمت چاقوی اصل زنجان، در فروشگاه اینترنتی دست ساز کالا به دلیل همکاری طولانی مدت این مجموعه با کارگاه های تولید چاقوی اصل زنجان، بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. از مهم ترین دغدغه مشتریان این است که حتماً چاقوی اصل زنجان را تهیه کنند، با توجه به واردات چاقوهای چینی که بسیار مشابه چاقوی زنجان هستند، باید بدانید که این یک موضوع حائز اهمیت است. چاقوهای چینی قیمت پایین تری نسبت به چاقوی اصل زنجان که دست ساز ساخته می شود، دارند. برای رفع این دغدغه شما می توانید با خیال راحت، چاقوی مورد نظر خود را از دست ساز کالا سفارش داده و چاقوی زنجان اصل و با کیفیت بالا را تحویل بگیرید.


خرید انواع چاقوی زنجان

خرید چاقوی ضامن دار، چاقوی آشپرخانه یا هر نوع دیگری نیاز به بررسی چند مورد دارد.تیز بودن تیغه ها یکی از مهم ترین اصول هنگام خرید چاقو است.حتما چاقوهایی با جنس تیغه استیل انتخاب کنید چرا که از طول عمر بالاتری برخوردارند. این تیغه ها معمولاً در آب و هوای مرطوب یا خشک با چرب کردن توسط روغن خوراکی می توانند مقاومت بالایی داشته باشند.در کل قیمت چاقو ی ضامن دار یا هر نوع چاقویی به عوامل مختلفی مانند: جنس تیغه، کیفیت دسته، شرکت یا شخص سازنده آن  بستگی دارد. با توجه به واردات چاقو از چین تنوع قیمتی محصولات موجود در بازار متنوع است، بنابراین خرید چاقوی با کیفیت نیاز به دقت بالا و خرید از جای معتبر دارد، فروشگاه اینترنتی دست ساز کالا با 8سال سابقه فعالیت در زمینه صنایع دستی در استان زنجان، چاقوهای باکیفیت و اصل با بهترین قیمت را خدمت مشتریان عزیز تقدیم می کند.

 

انواع چاقوی زنجان

چاقوهای آشپزخانه، چاقوهای تاشو، چاقوی کمپ و کوهنوردی از انواع تولیدی چاقو در استان زنجان می باشد. هرکدام از این چاقوها اشکال متفاوتی دارد که در زیر به توضیح آن می پردازیم.


انواع چاقوهای آشپزخانه زنجان

 چاقوی راسته ای

چاقوی راسته ای که دارای جنس تیغه فولادی یا استیلی است در دو مدل برای آشپزخانه و قصابی تولید می شود. مهم ترین شاخصه این چاقوها کیفیت و استحکام بالا در قسمت تیغه و دسته چاقو می باشد، از دیگر ویژگی های این محصول صاف بودن تیغه است که بصورت کامل روی گوشت و سبزیجات می نشیند و برش های تیز و دقیقی را انجام می دهد.



تفاوت چاقوی راسته آشپزخانه و قصابی در جنس تیغه می باشد، تیغه ی چاقوی راسته ای قصابی از فولاد فنری ساخته شده و داراری کیفیت، برندگی و تیزی بیشتری می باشد. اما تیغه این چاقو در تماس با رطوبت و مایعات دچار زنگ زدگی میشود از این رو مراقبت از  اینگونه چاقوها در آشپزخانه ها و استفاده هر روز کمی احتیاط می طلبد. چاقوهای راسته ای قصابی بیشتر مناسب استفاده در رستوران ها، قصابی ها و ذبح حیوانات است.

 

 ساطور

ساطور در دو نوع ساخته می شود، یک نوع برای شکستن استخوان و چوب و مورد دیگر برای برش گوشت و سبزیجات استفاده می شود.



تفاوت ساطور با چاقوی معمولی، پهن بودن تیغه ساطور است، هنگام کار با ساطور، دست در ارتفاع بالاتری قرار میگیرد که این موضوع قدرت مانور را هنگام برش افزایش  می دهد، و به دنبال آن احتمال آسیب دیدن انگشتان هنگام ضربه زدن کاهش می یابد.

 

چاقوی پوست کنی و سلاخی

یک چاقوی کوچک و خوش دست که در طبیعت و برای کارهایی مثل جداکردن  پوست حیوانات از گوشت استفاده می شود. جنس تیغه ی چاقوی پوست کنی از فولاد فنر میباشد و  ضدزنگ نیست، بنابراین برای محافظت از تیغه همیشه هنگام استفاده و هنگام نگهداری تیغه را آغشته به مقدار اندکی روغن خوراکی نمایید.


چاقوی تاشو

چاقوی جیبی یا چاقوی تاشو، به علت ابعاد جمع و جوری که دارد می تواند در طبیعت یا مسافرت برای پوست گرفتن میوه، باز کردن درب کنسرو و ... به کارتان آید. این چاقوها مناسب کوهنوردی، کمپ و طبیعت گردی است.


روش نگهداری از چاقو

چاقوی دست ساز زنجان مانند سایر چاقوها طول عمر خاصی دارد و نحوه ی استفاده ما از آن، تعیین کننده ی طول عمر آن است. استفاده صحیح چاقو می تواند فرآیند کند شدن تیغه را بسیار به تعویق بیندازد، این در حالیست که اگر بصورت غلط از چاقو استفاده شود به سرعت کند شده و قابلیت برندگی خود را از دست می دهد. هر چاقویی کاربرد خاص خود را دارد، برای مثال با چاقوی آشپزخانه نمی توان به سلاخی پرداخت. بنابراین طبق نیاز خود انواع چاقو را تهیه نموده و از آن ها استفاده نمایید. در زیر به چند مورد برای نگهداری و افزایش طول عمر چاقوها ذکر کرده ایم:

یک: اولین مرحله درنگهداری چاقوی مورد نظر، توجه به دما و رطوبت منطقه زندگی است، اگر محل زندگی شما مرطوب یا خشک است حتما توسط روغن خوراکی تیغه چاقو را چرب کنید.

دو: هرگز چاقو را با سایر ظروف خیس نکنید، چرا که رطوبت آب باعث تخریب تیغه و دسته ی چاقو می شود. ایده آل است که پس از هربار مصرف، چاقو را با احتیاط شسته و خشک کنید.

پنج: در استفاده از چاقوی آشپزخانه دقت کنید که این محصول فقط برای برش مواد غذایی ساخته شده، بنابراین ضربه زدن روی یخ یا غذای منجمد، بریدن استخوان و .... به سرعت تیغه چاقو را کند می کند.

سه: حتی اگر روی چاقو قید شده که قادر به شست و شو در ماشین ظرفشویی است، هرگز این کار را انجام ندهید، دمای بالای آب و شوینده به شدت تیغه چاقو را کند می کند.

چهار: هرگز مواد غذایی را بر روی سطوحی که سخت تر از چاقوست نبرید، هرچقدر لبه چاقو تماس نرمتری داشته باشد عمر آن طولانی تر است. استفاده از تخته برش های چوبی یا پلاستیکی، ایده آل ترین سطحی است که می توانید از آن استفاده کنید.

 

انواع چاقو تیزکن

بهترین چاقوی زنجان را هم اگر خریداری کنید، پس از مدتی تیغه آن کند می شود و مثل سابق نمی تواند مورد استفاده قرار بگیرد، در این مواقع برخی افراد چاقوهای خود را به چاقوساز می برند تا دوباره تیز و برنده شود، اما روش دیگر این است که خودتان در منزل یک چاقو تیز کن داشته باشید و هربار چاقوی خود را پیش چاقو ساز نبرید. خرید چاقو تیز کن با توجه به بودجه شما می تواند متغیر باشد. چاقو تیز کن دستی و چاقو تیز کن برقی هر کدام می تواند خواهان خود را داشته باشد.


از قدیم معمولا برای تیزکردن چاقو از لبه ی بشقاب های چای خوری یا سنگ های مخصوص استفاده می کردند، استفاده از سنگ چاقو برای تیز کردن چاقو خطرناک است زیرا ممکن است در حین کار به دست خود آسیب برسانیم. به همین منظور می توان از چاقو تیز کن دستی استفاده کرد، این محصول از دو قسمت دسته و بخش سایشی ساخته شده است و برای استفاده از آن کافی است چاقو را روی شکاف قسمت تیز کننده قرار دهید و دسته چاقو را چند مرتبه عقب و جلو ببرید تا همزمان هر دولبه چاقو تیز شود. استفاده از چاقو تیز کن دستی خطرات احتمالی را کاهش می دهد و مناسب استفاده در آشپزخانه می باشد. چاقو تیز کن های دستی، اندازه های کوچکی دارند و به راحتی درون کشوی کابینت ها قرار میگیرد

قیمت چاقو تیز کن

در صنعت چاقو، دامنه وسیعی از قیمت برای انواع چاقو تیز کن طبق کیفیت و جنس مواد استفاده شده و نوع ساخت چاقو تیز کن ،موجود می باشد. برای تیز کردن چاقوهای ساده ی آشپزخانه می توان از چاقو تیز کن های دستی استفاده نمود زیرا ارزان تر از چاقو تیز کن های برقی هستند. چاقو تیز کن های برقی کاربردهای پیشرفته تری دارند و می توانند انواع چاقو ها را تیز کنند.

خرید چاقو تیز کن

هنگام خرید چاقو تیز کن باید از ایمنی محصول اطمینان داشته باشید تا در زمان استفاده از آن دچار آسیب نشوید. جنس قسمت تیزکننده باید به گونه ای باشد که حداکثر اصطکاک را روی لبه های چاقو ایجاد کند و به زبان ساده، به راحتی چاقو را تیز کند. جنس دسته نیز از مقاومت خوبی برخوردار باشد تا هنگام استفاده آسیب نبیند. سرعت تیز کردن وسیله و کارایی آسان از دیگر مواردی است که در خرید چاقو تیز کن باید مدنظر داشت. اگر چاقو تیز کن به راحتی در دست شما جای نگیرد ممکن است با اولین حرکت، مسیر حرکت دست منحرف شده و خسارات جبران ناپذیری وارد کند.

 

خرید عمده چاقوی زنجان

خرید از یک فروشگاه معتبر که ضمانت بازگشت کالا دارد، انتخاب هوشمندانه هر خریداری است. فروشگاه اینترنتی دست ساز کالا با 8سال سابقه درخشان در زمینه مس، چاقو، انگشتر توانسته اعتماد مشتریان خود را جلب نماید. شما می توانید با خرید عمده چاقوی زنجان، خرید عمده مس زنجان یک همکاری بلند مدت و تجربه ای دلنشین و پرسود با ما داشته باشید.


راهنمای خرید چاقوی زنجان

طبق این راهنمایی شما می توانید مناسب ترین محصول مورد نیاز خود را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید، بنابراین توجه به این موارد از ضروریات خرید چاقوی زنجان می باشد.

محل خرید

فروشگاه‌های معتبر آنلاین مانند فروشگاه‌ اینترنتی دست ساز کالا، بازارهای محلی و وبسایت‌های فروشگاهی، بهترین مکان‌ ها برای خرید چاقوهای زنجان هستند.

تنوع محصولات

با خرید از سایت های فروشگاهی زنجان، می‌توانید تنوع بسیاری از چاقوهای مختلف را مشاهده کنید، که علاوه بر تنوع محصول از کیفیت های بالایی برخوردارند. از جمله ی این موارد می توان به چاقوهای آشپزخانه‌ای با انواع مختلف تیغه، چاقوهای کوهنوردی با دسته‌های مقاوم و چاقوهای صیادی با تیغه‌های تیز و مقاوم، اشاره نمود.

کیفیت مواد اولیه

چاقوهای زنجان از جنس موادی مانند فولاد ضدزنگ با کیفیت بالا تولید می‌شوند، که باعث می‌شود این چاقوها مقاومت بالایی در برابر زنگ‌زدگی و سایر خرابی‌ها داشته باشند. بنابراین هر محصولی که ساخت زنجان نباشد ریسک بالایی دارد.

ویژگی ها

چاقوهای زنجان با دسته‌های ارگونومیک و تیغه‌های بسیار تیز و مقاوم تولید می‌شوند، که برای کاربردهای مختلفی مانند برش مواد مختلف، کارهای آشپزی یا فعالیت‌های خارج از منزل مناسب هستند.

راهنمایی در خرید

برای انتخاب بهترین چاقو برای نیازهای شخصی خود، ابتدا نیازهای خود را مشخص کنید، سپس با کمک مشاوره از اساتید حاضر در این صنعت، مشاهده محصولات مختلف و مقایسه ویژگی‌ها و قیمت‌ها، بهترین انتخاب را انجام دهید.

قیمت چاقوی زنجان

قیمت چاقوهای زنجان متناسب با کیفیت آن‌ها است. با انجام مقایسه بین قیمت‌ها و ویژگی‌های مختلف محصولات، می‌توانید بهترین چاقو را با بهترین قیمت پیدا کنید.

مراقبت و نگهداری

برای افزایش عمر مفید چاقو، باید آن را با دقت استفاده کرده و پس از استفاده، با آب و مایع ظرفشویی شستشو داده و خشنی‌های آن را از بین ببرید.

نکات امنیتی

همیشه از چاقوها به درستی استفاده کنید و در مواقع عدم استفاده، آن‌ها را در محل امن نگهداری کنید تا جلوی وقوع حوادث احتمالی را بگیرید.

تجربه مصرف کنندگان

مشاهده نظرات و تجربیات مصرف‌کنندگان درباره‌ی محصولات مختلف می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم بهتری در خرید چاقو بگیرید.